Ostatnie masowe awarie sieci energetycznej i związane z nimi przerwy w dostawie energii sprawiły, że PGE Dystrybucja S. A. uruchomił aplikację, której zadaniem jest poprawa komunikacji z odbiorcami.
Za pośrednictwem aplikacji można korzystać z usług:
- Aktywacja newsletter-a;
- Przyjęcie zgłoszenia w jednej z dostępnych kategorii zgłoszeń (w tym informowanie Użytkownika o przyjęciu/zarejestrowaniu zgłoszenia).
- Informacje o zmianach w statusie zgłoszenia;
- Informacje o przywróceniu zasilania i/lub zakończeniu procedowania zgłoszenia;
- Informacje o zmianach w Aplikacji i/lub Regulaminie
- Inne powiadomienia lub komunikaty istotne dla Użytkownika związane z Usługami realizowanymi przez Usługodawcę.
Za pośrednictwem aplikacji można dokonać zgłoszenia w zakresie:
- Przerwy w dostawie energii elektrycznej – częściowego lub całkowitego braku zasilania
- Oświetlenia ulicznego, w zakresie którego PGE Dystrybucja S.A. jest właścicielem majątku oświetleniowego lub działa na zlecenie na podstawie zawartej umowy.
Aplikacja nie jest przeznaczona do przekazywania zgłoszeń z kategorii Zgłoszeń Zagrożenia Życia. W celu dokonania zgłoszenia z kategorii Zgłoszeń Zagrożenia Życia należy się każdorazowo kontaktować pod numerem 991, a w przypadku niedostępności z ogólnopolskim nr 112.
Korzystanie z aplikacji jest bezpłatne. Użytkownik Aplikacji może ponosić koszty połączenia internetowego zgodnie z taryfą swojego operatora telefonii komórkowej.
W celu uzyskania funkcjonalności wysyłania zgłoszeń użytkownik musi dokonać akceptacji regulaminu oraz RODO a następnie przeprowadzić rejestrację podając poniższe dane:
nr telefonu
Aplikacja dostępna jest na stornie PGE pod linkiem
https://pgedystrybucja.pl/strefa-klienta/aplikacja-991-assistant