Kierownictwo urzędu

    

Burmistrz Miasta i Gminy Wiskitki

RAFAŁ MITURA

wybrany w wyborach Burmistrza Miasta i Gminy Wiskitki w dniu 7 kwietnia 2024r.
ślubowanie wobec Rady Gminy Wiskitki złożone w dniu 7 maja 2024r.

Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy:

      • kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
      • składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta i Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielenie upoważnień w tym zakresie;
      • projektowanie i realizacja strategii rozwoju Miasta i Gminy;
      • określanie polityki kadrowej i płacowej;
      • zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej Urzędu;
      • udzielanie pełnomocnictw procesowych;
      • wykonywanie uchwał Rady;
      • pełnienie funkcji Szefa Obrony Cywilnej Miasta Gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z obronnością i zarządzaniem kryzysowym;
      • zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
      • wykonanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa, regulaminem oraz uchwałami Rady.

Burmistrzowi podlegają bezpośrednio:

      • Zastępca Burmistrza;
      • Sekretarz;
      • Skarbnik;
      • Kierownik i Zastępca Urzędu Stanu Cywilnego;
      • Pion ochrony Informacji niejawnych;
      • Dyrektor Wydziału Finansów i Budżetu;
      • Biuro Obsługi Rady i Burmistrza;
      • Dyrektorzy Szkół Podstawowych;
      • Dyrektor Centrum Edukacji w Wiskitkach;
      • Dyrektora Przedszkola Publicznego;
      • Dyrektora Żłobka Publicznego;
      • Radcowie prawni;
      • Inspektor Ochrony Danych;
      • Wieloosobowe Stanowisko ds. promocji, kultury i komunikacji społecznej;
      • Dyrygent orkiestry;
      • Koordynator robotników gospodarczych;
      • Robotnicy gospodarczy.

 Zarządzenia Burmistrza

 
   

Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Wiskitki

ŁUKASZ BOCZKOWSKI

Zastępca Burmistrza jest powoływany na stanowisko przez Burmistrza w drodze zarządzenia.

Zastępca Burmistrza, wykonując powierzone przez Burmistrza zadania, zapewnia kompleksowe rozwiazywanie problemów wynikających z zadań Gminy i nadzoruje działalność wydziałów i  referatów oraz innych jednostek organizacyjnych realizujących te zadania, kierując się jego wskazówkami i poleceniami.

Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:

      • zastępowanie Burmistrza w razie jego nieobecności;
      • składanie samodzielnie oświadczenia woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem na podstawie upoważnienia Burmistrza;
      • wykonywanie zadań powierzonych mu przez Burmistrza;
      • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad określonymi przez Burmistrza Wydziałami, Referatami, samodzielnymi stanowiskami i komórkami organizacyjnymi Urzędu;
      • wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w zakresie upoważnień udzielonych mu przez Burmistrza;
      • przyjmowanie interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji;
      • współdziałanie z Radą Gminy, Sekretarzem, Skarbnikiem oraz Naczelnikami Wydziałów i Kierownikami Referatów i pracownikami tych Wydziałów i Referatów, pracownikami zajmującymi samodzielne stanowiska pracy,  komórkami organizacyjnymi Urzędu, które bezpośrednio nie nadzoruje, jak również z Kierownikami i Dyrektorami jednostek organizacyjnych Miasta Gminy;
      • potwierdzanie faktu zawarcia umowy dzierżawy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników;
      • wykonywanie innych zadania zleconych przez Burmistrza.

Zastępca Burmistrza nadzoruje bezpośrednio pracę:

      • Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Klimatu;
        • Pionu Transportu i Łączności;
      • Wydziału Nieruchomości, Planowania i Zarządzania;
      • Koordynatora sportu.
 
 

Sekretarz Miasta i Gminy Wiskitki

KRYSTYNA WIOLETTA SKWAREK

Sekretarz Miasta i Gminy w zakresie ustalonym przez Burmistrza organizuje pracę Urzędu i zapewnia jego sprawne funkcjonowanie.

Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

      • przygotowanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji Urzędu;
      • nadzór nad poprawnością przygotowywanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych;
      • usprawnienie pracy Urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr;
      • kontrola dyscypliny pracy, ogólny nadzór nad wykonywaną pracą pracowników Urzędu i nadzór nad przeprowadzaniem ocen okresowych, o których mowa w ustawie o pracownikach samorządowych;
      • przekładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
      • nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg, wniosków i petycji;
      • organizacja i koordynowanie spraw związanych z wyborami i referendami;
      • nadzór i monitorowanie kontroli zarządczej;
      • wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu bezpośrednio podległych;
      • kontrola i nadzór nad Wydziałami, Referatami, komórkami organizacyjnymi oraz samodzielnymi stanowiskami pracy w Urzędzie;
      • koordynacja i nadzór nad zakupem środków trwałych i bieżącego zaopatrzenia;
      • załatwianie spraw wynikających z Kodeksu Cywilnego w zakresie: sporządzania testamentów, spisywania oświadczeń woli;
      • nadzór nad prowadzeniem archiwum zakładowego i przekazywaniem akt do archiwum państwowego;
      • kontrola gospodarowania mieniem na terenie Urzędu;
      • organizacja służby przygotowawczej i egzaminu kończącego służbę przygotowawczą;
      • pełnienie funkcji kierownika Urzędu w razie nieobecności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza;
      • nadzór na prowadzeniem BIP i tablicy ogłoszeń w Urzędzie;
      • wykonywanie innych zadań na polecenie Burmistrza lub Zastępcy Burmistrza.

Sekretarz nadzoruje bezpośrednio pracę:

      • Dyrektora/Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej;
      • Dyrektora Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej;
      • Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich;
      • Głównego administratora baz danych i systemów komputerowych;
      • Informatyka;
      • Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miasta i Gminy Wiskitki;
      • Sprzątaczki;
      • Pomocy administracyjnych.
 
  

 

Skarbnik Miasta i Gminy Wiskitki

BEATA KONARSKA

Skarbnik Miasta i Gminy jest głównym księgowym budżetu, który w zakresie działania Urzędu czuwa nad racjonalnym dysponowaniem środkami finansowymi oraz nadzoruje działalność finansową jednostek organizacyjnych Gminy.

Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

      • przygotowywanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem przez gminne jednostki organizacyjne;
      • przekazywanie pracownikom Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z przygotowaniem danych do projektu budżetu i sprawozdań z jego wykonania;
      • opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu Gminy;
      • nadzorowanie wykonania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu;
      • nadzór nad prawidłową gospodarką finansową w jednostkach organizacyjnych Gminy;
      • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
      • dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
      • dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
      • kontrasygnata czynności prawnych mogących powodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
      • współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej;
      • przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej Miasta i Gminy;
      • opiniowanie projektów uchwał rady wywołujących skutki finansowe dla Miasta i Gminy;
      • dokonywanie kontroli finansowej i w tym celu organizowanie właściwego obiegu dokumentów księgowych i finansowych w Urzędzie;
      • nadzór nad prawidłową realizacją wpływów budżetowych z tytułu podatków i opłat;
      • zapewnienie realizacji zadań dotyczących kontroli obiegu dokumentów księgowych;
      • zapewnienie kontroli nad właściwym rozliczeniem dotacji udzielonych z budżetu Miasta i Gminy;
      • zapewnienie ewidencjonowania majątku Miasta i Gminy w sposób zgodny z prawem i gwarantujący jego ochronę;
      • analiza oraz składanie wniosków dotyczących najbardziej racjonalnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań w zakresie lokowania środków finansowych Gminy;
      • wykonywanie innych zadań na polecenie Burmistrza lub Zastępcy Burmistrza.
    •  
Skip to content