Pokrycia dachów, o łącznej powierzchni 6449 m2, zawierających azbest zostały w tym roku usunięte z gminy Wiskitki. Jest to efekt dofinasowania jakie gmina otrzymała od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Usunięcie azbestu z 36 posesji kosztowało 27.523,73 zł z tego 23 395,36 to kwota dotacji jaką otrzymała gmina.
W większej części przypadków (tam gdzie pokrycie dachowe było już zdjęte przez właścicieli posesji) zadanie dotyczyło odebrania, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest (97,98 Mg). W pozostałych przypadkach zdjęto zalegające pokrycia dachowego, zabezpieczono i przetransportowano do ośrodka unieszkodliwiania. Łącznie zutylizowano 104,535 Mg niebezpiecznych pokryć dachowych.
Przypomnijmy że demontażu pokryć dachowych zawierających azbest należy dokonać do 2032 roku. Proces wymiany eternitu nie należy do tanich. Dlatego wiele osób zwleka z decyzją o rozpoczęciu remontu. Gmina Wiskitki wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, przy pomocy dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska przeprowadza jego odbiór i utylizację. Każda osoba fizyczna może starać się o uwzględnienie w ramach tego działania. Aby móc ubiegać się o wsparcie w usunięciu azbestu, należy złożyć w Urzędzie Gminy wniosek i oświadczenia, które znajdują się na naszej stronie internetowej www.wiskitki.pl oraz w siedzibie urzędu w pokoju nr 18 (1 piętro).